H K. Φραγκάκη στην εκπομπή του Γιώργου Ψάλτη στον Real FM για τις συνέπειες απο τη μη λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας για την προστασία της πρώτης κατοικίας

H K. Φραγκάκη στην εκπομπή του Γιώργου Ψάλτη στον Real FM για τις συνέπειες απο τη μη λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας για την προστασία της πρώτης κατοικίας

H ανάλυση της δικηγόρου Αθηνάς Μιχαλοπούλου για τα χαμένα ένσημα και τη διαδοχική ασφάλιση

ΧΑΜΕΝΑ ΕΝΣΗΜΑ Νέα εγκύκλιος από τη διοίκηση του ΕΦΚΑ με την οποία προβλέπεται νέα διαδικασία αναγνώρισης χρόνου ασφάλισης, για όσους μισθωτούς έχουν χάσει τα ένσημά τους. Πρόκειται για τα ένσημα που χάθηκαν πριν από το 2002, καθώς από το χρονικόαυτό σημείο και μετά τα ένσημα μισθωτών είναι μηχανογραφημένα.

Η διαδικασία που προβλέπεται είναι η εξής:

1. Όταν δεν υπάρχουν ασφαλιστικά στοιχεία για τα χρόνια εργασίας πριν την 31 Δεκεμβρίου, τότε από τις αρμόδιες υπηρεσίες θα αναζητείται ο χρόνος στην εφαρμογή «Λογαριασμοί Ασφαλισμένων» της ΗΔΙΚΑ.

2. Εάν ο χρόνος προκύπτει από την εν λόγω εφαρμογή, είναι ανακεφαλαιωμένος και διανυθείς στην ασφάλιση, τότε δεν θα απαιτείται η υποβολή Υπεύθυνης Δήλωσης Απώλειας Ασφαλιστικού Βιβλιαρίου.

3. Εάν ο χρόνος δεν προκύπτει ή ο ασφαλισμένος αιτείται περισσότερο χρόνο από τον ήδη ανακεφαλαιωμένο, τότε θα υποβάλλεται στην Υπηρεσία Συντάξεων σχετικό αίτημα.

4. Κατά την παραλαβή του αιτήματος από τον ασφαλισμένο η υπηρεσία θα πρέπει να ελέγχει την ορθή συμπλήρωση των στοιχείων προκειμένου να διευκολύνεται η διαδικασία περαιτέρω.

5. Το αίτημα θα διαβιβάζεται από την υπηρεσία συντάξεων στο υποκατάστημα του τόπου απασχόλησης.

6. Μετά την έκδοση απόφασης, το υποκατάστημα του τόπου απασχόλησης θα την κοινοποιεί στον ασφαλισμένο και στην αρμόδια υπηρεσία Συντάξεων.

ΔΙΑΔΟΧΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ

Η εγκύκλιος του ΕΦΚΑ επιτρέπει την αποχώρηση με ευνοϊκότερα όρια ηλικίας από 55 έως 60 ετών, αντί 62 ετών όπως ίσχυε μέχρι τώρα.

Για όσους έχουν πάρει ήδη σύνταξη από 13/5/2016 και μετά, έχοντας διαδοχική ή και παράλληλη ασφάλιση, έρχονται και αναδρομικά, καθώς αποκτούν το δικαίωμα επανυπολογισμού της σύνταξης από τον ΕΦΚΑ λαμβάνοντας προσαύξηση που φτάνει ως και τα 110 ευρώ το μήνα από την ημερομηνία που συνταξιοδοτήθηκαν.

Ο ΕΦΚΑ αναφέρει στην εγκύκλιο του τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος με όρια ηλικίας που ουσιαστικά επιτρέπουν τη συνταξιοδότηση από 55 ως 60 ετών,

Σύμφωνα με την εγκύκλιο σε όσους είχαν διαδοχική ασφάλιση με εναλλαγή ΙΚΑ, ΟΑΕΕ και ΙΚΑ ως τελευταίο ταμείο, η σύνταξή τους θα υπολογιστεί με ένα από τα όρια ηλικίας που ισχύουν για ασφαλισμένους του ΙΚΑ, τα οποία ξεκινούν από τα 55 για μειωμένη και από τα 58,5 για πλήρη.

Θα επιστραφούν αναδρομικά από 2.500 έως 25.000 ευρώ σε έξι κατηγορίες δικαιούχων. Οι παράνομες μειώσεις θα επιστραφούν σε παλιούς συνταξιούχους όλων των Ταμείων. Ειδικότερα:

1. 1,5 εκατομμύριο παλαιοί συνταξιούχοι που προέρχονται από τα ταμεία: ΙΚΑ, Δημοσίου, ΟΑΕΕ, ΔΕΚΟ, τραπεζών, ΝΑΤ, ΕΤΑΑ και ΕΤΑΠ – ΜΜΕ. Σε αυτούς πρέπει να επιστραφούν οι μειώσεις από τους νόμους 4051 και 4093.

2. 180.000 νέοι συνταξιούχοι που αποχώρησαν από 13/05/2016 έως 31/12/2018 και αποδεδειγμένα πήραν μικρότερη ή καθόλου προσωπική διαφορά.

3. 80.000 συνταξιούχοι του ΝΑΤ οι οποίοι δικαιούνται έξτρα αναδρομικά από την μείωση 7% που επιβλήθηκε με υπουργική απόφαση τον Ιούνιο του 2012 ανεξαρτήτως ύψους σύνταξης και με ισχύ των περικοπών αναδρομικά από 1/1/2012.

4. 80.000 συνταξιούχοι διαδοχικής και παράλληλης ασφάλισης που αποχώρησαν από 13 Μαΐου 2016 και μετά, οι οποίοι με νέα εγκύκλιο του υπουργείου Εργασίας, έχουν εκ νέου επανυπολογισμό σύνταξης και

δικαιούνται αύξηση ως και 110 ευρώ το μήνα. Η νέα εγκύκλιος θα εφαρμοστεί όπως λέει ο ΕΦΚΑ αναδρομικά από 13/05/2016 στις συντάξεις με διαδοχική ή παράλληλη ασφάλιση.

5. Απόστρατοι οι οποίοι πήραν λιγότερα ή και καθόλου αναδρομικά στις πληρωμές του Δεκεμβρίου με το νόμο 4575/2018.

6. 200.000 έως 400.000 συνταξιούχοι με επικουρική από τα ταμεία του ΕΤΕΑΕΠ. 200.000 δικαιούνται επιστροφές από τη μείωση που είχαν στην επικουρική μετά τον Ιούνιο του 2016 με τον επανυπολογισμό που επέβαλε οριζόντιες μειώσεις ως 50% χωρίς να εξεταστούν τα έτη ασφάλισης και οι εισφορές που πλήρωσε ο καθένας. 400.000 συνταξιούχοι από την άλλη πλευρά διεκδικούν αναδρομικά από τις παράνομες μειώσεις των νόμων 4051 και 4093.

Άρθρο της Κ. Φραγκάκη στο Fpress: Η τελευταία ευκαιρία για όσους χρωστούν στο δημόσιο

Η νέα ρύθμιση των 120 δόσεων για τα χρέη προς την εφορία αποτελεί το τελευταίο ανάχωμα στα μέτρα αναγκαστικής εκτέλεσης που επιβάλλει το Δημόσιο
Από τον Σεπτέμβριο του περασμένου έτους αναμένεται η εφαρμογή της ρύθμισης των 120 δόσεων για τα χρέη προς την εφορία, καθότι είναι τεράστιος ο αριθμός εκείνων που χρωστούν στην εφορία. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων ο συνολικός αριθμός των φορολογούμενων με ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τη φορολογική διοίκηση ανέρχεται στα 4,1 εκατομμύρια με συνολικές ληξιπρόθεσμες οφειλές περίπου 104 δισ. ευρώ . Ενόψει αυτής της κατάστασης, το δημόσιο αναζητά τρόπους για την είσπραξη των ποσών αυτών.
Η νέα ρύθμιση των 120 δόσεων προς την εφορία αποτελεί το τελευταίο ανάχωμα πριν τους πλειστηριασμούς για τους οφειλέτες που θα ρυθμίσουν τα  χρέη τους προς το Δημόσιο, αλλά και έρχεται να κλείσει τα κενά για εκείνους που είχαν εξαιρεθεί από το δικαίωμα να ρυθμίσουν τις οφειλές τους σε περισσότερες από 12 δόσεις.
 Πρέπει να τονιστεί ότι τα δικαστικά τμήματα είσπραξης των ΔΟΥ έλαβαν εγκύκλιο σε εφαρμογή των διατάξεων του Ν. 4605/2019, σύμφωνα με την οποία οι οφειλέτες που χρωστούν θα αντιμετωπίσουν τον κίνδυνο να χάσουν το σπίτι τους μέσω των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών, εφόσον δεν προβούν σε ρύθμιση των χρεών τους. 
Αλλά και σε περίπτωση παροχής προσωρινής προστασίας του οφειλέτη κατ’ άρθρο 78 του νόμου 4605/2019 που αφορά στο νέο πλαίσιο προστασίας της πρώτης κατοικίας, το Δημόσιο εμποδίζεται μεν να προχωρήσει σε πρόγραμμα  πλειστηριασμού της κύριας κατοικίας,  παρά ταύτα όμως, μπορεί να  συνεχίσει να επιβάλει όλα τα άλλα μέτρα αναγκαστικής εκτέλεσης ή ασφαλιστικών μέτρων στην κύρια κατοικία του αιτούντος, αλλά και μέτρα αναγκαστικής εκτέλεσης η ασφαλιστικών μέτρων στην υπόλοιπη περιουσία του οφειλέτη, εφόσον δεν επιτευχθεί ρύθμιση. Γίνεται λοιπόν σαφές οτι πλέον δεν υπάρχουν περιθώρια εφησυχασμού για εκείνους που χρωστούν, οι οποίοι πρέπει άμεσα να ρυθμίσουν τα χρέη τους.
Στη νέα αυτή ρύθμιση σύμφωνα με το νομοσχέδιο μπορούν να ενταχθούν μισθωτοί, συνταξιούχοι, αγρότες, ελεύθεροι επαγγελματίες, μικρομεσαίες επιχειρήσεις και αυτοαπασχολούμενοι, υπό την προϋπόθεση ότι οι τελευταίοι έχουν κλείσει τα βιβλία τους διακόπτοντας έτσι την επιχειρηματική τους δραστηριότητα. Όσοι δεν έχουν κλείσει τα βιβλία τους θα πρέπει να ενταχθούν στη ρύθμιση του εξωδικαστικού μηχανισμού. Επίσης, θα μπορούν να υπαχθούν και όσοι είναι σήμερα ενταγμένοι στη ρύθμιση των 12 δόσεων.

Ως εκ τούτου στη νέα ρύθμιση αυτή υπάγονται όσοι είχαν εξαιρεθεί απο τον εξωδικαστικό μηχανισμό και δεν μπορούσαν να ρυθμίσουν τα χρέη του σε περισσότερες απο 12 δόσεις.

Στη ρύθμιση υπάγονται οφειλές που βεβαιώθηκαν τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 2018 ή χρέη που δημιουργήθηκαν ώς την 31η Μαρτίου του 2019.

Το σύνολο των 120 δόσεων θα δίδεται μόνο στους οφειλέτες που έχουν  ετήσιο εισόδημα έως 10.000 ευρώ. Τα οφέλη περιορίζονται όσο ανεβαίνουμε εισοδηματική τάξη, με τον αριθμό των δόσεων για όσους δηλώνουν εισόδημα πάνω από 10.000 ευρώ να προκύπτει από μαθηματική πράξη ανά 5000 ΕΥΡΩ.

Το ελάχιστο ποσό της μηνιαίας δόσης εξετάζεται να οριστεί στο χαμηλό επίπεδο των 20 ευρώ μηνιαίως, ενώ ο κατώτερος αριθμός δόσεων στις 18 δόσεις.

Τέλος πρέπει να επισημανθεί οτι κούρεμα κύριας οφειλής δεν προβλέπεται, όμως υπάρχει η δυνατότητα για τη διαγραφή του συνόλου των προσαυξήσεων από τόκους εκπρόθεσμης καταβολής στην περίπτωση της εφάπαξ εξόφλησης.

για το άρθρο πατήστε εδώ: https://www.fpress.gr/oi-eidikoi/story/58639/h-teleytaia-eykairia-gia-osoys-xrostoyn-sto-dimosio

Κατερίνα Φραγκάκη στο dikastiko.gr: Ο «γολγοθάς» των διαζυγίων

Κατερίνα Φραγκάκη: Ο «γολγοθάς» των διαζυγίων 

Αναλύει
η δικηγόρος
Κατερίνα
Φραγκάκη*

Σε ένα διαζύγιο είναι, κατά μεγάλο ποσοστό, αναμενόμενο ότι ένας από τους δύο συζύγους θα αντιδράσει ειδικά στην αρχή του χωρισμού γιατί νιώθει ότι αδικήθηκε, ή είναι σε άρνηση  διότι επιθυμεί να πιέσει το άλλο μέρος να επιστρέψει στην οικογενειακή ζωή.

Όταν υπάρχουν παιδιά τα πράγματα είναι πολύπλοκα, διότι η κόντρα των γονέων είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τον ψυχισμό των τέκνων. Οι δε γονείς δεν έχουν συνειδητοποιήσει ότι μέχρι την ενηλικίωση του παιδιού θα πρέπει να έρχονται σε συχνή επικοινωνία για την ομαλή ανάπτυξη του τέκνου, με αποτέλεσμα όταν το συνειδητοποιούν να ξεκινά μια έντονη διαμάχη.  

Οι γονείς θα πρέπει να είναι  προετοιμασμένοι όταν αποφασίσουν  να χωρίσουν, ή ακόμα περισσότερο όταν ξεκινά μια δικαστική διαμάχη με επίκεντρο την επιμέλεια του παιδιού, ότι ο έτερος σύζυγος θα αντιδράσει έντονα.  Σε αυτό τον αγώνα θα πρέπει ο γονιός να οπλιστεί με υπομονή υπό την καθοδήγηση του δικηγόρου του, αλλά και ενός ψυχολόγου ή παιδοψυχιάτρου, ώστε να μπορεί να αντιμετωπίσει τη δύσκολή αυτή περίοδο. 

Στην ελληνική πραγματικότητα είναι σύνηθες τα παιδιά να χρησιμοποιούνται ως μέσο εκδίκησης και εκβιασμού, γεγονός που τα καθιστά  θύματα του χωρισμού των γονέων τους. Και ενώ θα έπρεπε σε αυτή τη δύσκολη περίοδο για τα παιδιά οι γονείς να στέκονται αρωγοί σε αυτά, με την βοήθεια και κάποιου ειδικού που θα τα συνεπικουρεί , οι γονείς βάζουν μπροστά το εγώ τους ξεκινώντας ατέρμονες διαμάχες, για να εκδικηθούν τον άλλον γονέα. Δεν θα πρέπει ο γονιός να  υποκύψει στη παγίδα της ψυχολογικής βίας και να μπει σε ένα φαύλο κύκλο απανωτών αλληλοεπιθέσεων που θα τον εξοντώσουν τόσο τον ίδιο όσο και τα παιδιά αλλά θα πρέπει να έχει μια ψύχραιμη αντιμετώπιση. 

Πολλές φορές ακολουθείται η πρακτική από τη μητέρα να προσπαθεί να περιορίσει ή και να απαγορεύσει την επικοινωνία του πατέρα με τα τέκνα του, αν και αυτό έχει αρνητικές συνέπειες στον ψυχισμό των παιδιών, ενώ ο πατέρας μπαίνει στη διαδικασία να μειώσει ή και να μην καταβάλλει καθόλου τη διατροφή, έστω και αν γνωρίζει ότι δεν πρέπει να αλλάξουν οι συνθήκες διαβίωσης των τέκνων. Σε κάποιες περιπτώσεις παρατηρείται επίσης η  λεκτική ή και σωματική κακοποίηση των τέκνων, ως μοχλός πίεσης του έτερου γονέα με αποτέλεσμα να επιβαρύνεται περαιτέρω η ήδη τραυματισμένη ψυχική κατάσταση  των τέκνων. 

Ιδιαίτερη  έμφαση θα πρέπει να δοθεί σε περιπτώσεις ενδοοικογενειακής βίας η σωστή αντιμετώπιση, καθότι υφίσταται το νομικό οπλοστάσιο  για να δοθεί μια ουσιαστική λύση. Ήδη από το 2006, ο νομοθέτης υλοποιώντας τη συνταγματική υποχρέωση της πολιτείας για σεβασμό της αξίας του ανθρώπου και παροχή αυξημένης προστασίας στην οικογένεια, την παιδική ηλικία και τους υπερήλικες οργάνωσε το θεσμικό πλαίσιο για την ενδοοικογενειακή βία θεσμοθετώντας το Ν. 3500/2006, ο οποίος τροποποιήθηκε με τον πρόσφατο Ν. 4531/2018.

Στα άρθρα 11 με 14 προβλέπονται οι προϋποθέσεις, η διαδικασία καθώς και οι αστικές και ποινικές συνέπειες, σύμφωνα με το θεσμό. Προϋπόθεση για την έναρξη της διαδικασίας ποινικής διαμεσολάβησης είναι η υποβολή ανεπιφύλακτης δήλωσης εκ μέρους του προσώπου στο οποίο αποδίδεται η τέλεση του εγκλήματος, ότι είναι πρόθυμο σωρευτικά να υποσχεθεί ότι δεν θα τελέσει στο μέλλον οποιαδήποτε πράξη ενδοοικογενειακής βίας (λόγος τιμής) και ότι, σε περίπτωση συνοίκησης, δέχεται να μείνει εκτός οικογενειακής κατοικίας για εύλογο χρονικό διάστημα, εάν το προτείνει το θύμα. Ο δράστης θα παρακολουθήσει ειδικό συμβουλευτικό – θεραπευτικό πρόγραμμα για την αντιμετώπιση της ενδοοικογενειακής βίας σε δημόσιο φορέα, σε όποιον τόπο και για όσο χρονικό διάστημα κρίνεται τούτο αναγκαίο από τους αρμόδιους θεραπευτές. 

Ο στόχος της ποινικής διαμεσολάβησης είναι η κατά το δυνατόν επανόρθωση από τους δράστες της βλάβης που υπέστησαν τα θύματα, η συνειδητοποίηση των συνεπειών και του πόνου των αδικημάτων ενδοοικογενειακής βίας στα θύματα και η απεμπλοκή από την ποινική διαδικασία.

1 48 49 50 51 52 87