Αφιέρωμα στην εφημερίδα Εspresso της δημοσιογράφου Μαρίας Μειμάρη για τους κινδύνους της ιδιωτικής υιοθεσίας και τη νομική συνδρομή του γραφείου μας στα θύματα εξαπάτησης από κυκλώματα εμπορίας βρεφών

Άτεκνα ζευγάρια στα δίχτυα εμπόρων βρεφών. Ο ρόλος του δικηγόρου καταλυτικός για να μην μπλέξει ένα ζευγάρι με κυκλώματα εμπορίας. Το δικηγορικό μας γραφείο απέτρεψε πελάτες μας να γίνουν θύματα εκβιασμού και να μπλέξουν σε ατέρμονες δικαστικές μάχες. Η πολιτεία πρέπει να σταθεί αρωγός βοηθώντας τα άτεκνα ζευγάρια να μπορέσουν να υιοθετήσουν μέσω της κρατικής υιοθεσίας και όχι μέσω της ιδιωτικής η οποία μπορεί να έχει δυσμενείς συνέπειες για τους ενδιαφερόμενους.

Ακολουθεί το αφιέρωμα στην εφημερίδα Εspresso της δημοσιογράφου Μαρίας Μειμάρη για την νομική συνδρομή του γραφείου μας στα θύματα εξαπάτησης απο τέτοια κυκλώματα:

Κατερίνα Φραγκάκη: Εξίσωση για δυνατούς λύτες η υιοθεσία στην Ελλάδα

Η μεγάλη αναμονή δημιουργεί συχνά στα έγκλειστα παιδιά προβλήματα

Σήμερα η υιοθεσία πραγματοποιείται για να ωφεληθεί πρωτίστως ένα παιδί, αποκτώντας οικογένεια και γονική φροντίδα.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί πόσο ευεργετική για τα παιδιά είναι η υιοθεσία, καθότι τους δίνει την ευκαιρία να αναπτύξουν σωστούς κοινωνικούς δεσμούς και τη δυνατότητα να ζήσουν σε ένα υγιές περιβάλλον, ενώ παράλληλα τα βοηθάει να ξεπεράσουν τα τραύματα του παρελθόντος από την παραμέληση.

Η δικηγόρος
Κατερίνα
Φραγκάκη

Αν και είναι πασίδηλα τα οφέλη της υιοθεσίας, υιοθετούνται σήμερα λιγότερα από 250 παιδιά κάθε χρόνο, αν και βρίσκονται σε κρατικά, δημοτικά και ιδιωτικά ιδρύματα περίπου 2.000 παιδιά. Ένα ζευγάρι που επιθυμεί να υιοθετήσει ένα παιδί πρέπει να περιμένει τουλάχιστον 4 έτη.

Για παιδιά μεγαλύτερης ηλικίας ή παιδιά με ειδικές ανάγκες ο χρόνος αναμονής είναι μικρότερος λόγω του μικρού αριθμού αιτήσεων υιοθεσίας γι’ αυτά τα παιδιά.

Η κατάσταση αυτή της μεγάλης αναμονής δημιουργεί συχνά στα έγκλειστα παιδιά προβλήματα στην ανάπτυξη, εξαιτίας της παρατεταμένης παραμονής τους στο Ίδρυμα. Έτσι, ακόμη κι αν ένα μωρό είναι υγιές, αλλά λόγω των χρονοβόρων δικαστικών διαδικασιών παραμείνει πολύ καιρό μέσα στο Ίδρυμα, έχει λιγότερες ελπίδες τελικά να υιοθετηθεί, καθώς το μωρό μεγαλώνει και οι περισσότεροι γονείς ζητούν στις αιτήσεις τους συνήθως βρέφη.

Αλλά και στη συνέχεια κάποιοι γονείς θα απορρίψουν αυτό το παιδί λόγω προβλημάτων υγείας, που ενδέχεται ν’ αντιμετωπίζει εξαιτίας του εγκλεισμού.

Πριν από πέντε μήνες ψηφίστηκε ο νόμος 4538/2018 , που έδινε ελπίδα στα παιδιά και στους υποψήφιους γονείς για επίσπευση των διαδικασιών υιοθεσίας. Ακόμα όμως δεν έχει διαφανεί κάποια βελτίωση. Ουσιαστικά ο νέος νόμος πέρα της δημιουργίας μητρώου υιοθετημένων παιδιών και θετών γονέων, την συνεχή επιμόρφωση των γονέων, δεν προβλέπει κάτι άλλο για την επίσπευση της διαδικασίας της υιοθεσίας. Περισσότερο δίνει έμφαση στην αναδοχή και στην ίδρυση φορέων σχετικών με αναδοχή και υιοθεσία. Το κύριο ζήτημα που χρήζει επίλυσης είναι ο χρόνος της συναίνεσης από τους γονείς ή η αναπλήρωση της από το αρμόδιο Πρωτοδικείο.

Αποτέλεσμα αυτής της χρονοβόρας κατάστασης είναι οι υποψήφιοι γονείς, που έχουν εξαντλήσει την υπομονή τους περιμένοντας χρόνια για να υιοθετήσουν ένα παιδί μέσω της κρατικής υιοθεσίας, να στρέφονται προς την ιδιωτική υιοθεσία. Παρά το γεγονός ότι ο νόμος απαγορεύει ρητά τη δωροληψία για την απόκτηση ενός παιδιού, ανάμεσα σε βιολογική και θετή οικογένεια, οι ιδιωτικές υιοθεσίες είναι επιρρεπείς στην παρανομία, καθώς αρκετές φορές εμπλέκονται κυκλώματα κυρίως από τη Βουλγαρία, που εκμεταλλεύονται συστηματικά εγκύους, με αποτέλεσμα και οι υποψήφιοι γονείς να μπλέκουν σε μια νέα περιπέτεια με απρόβλεπτες συνέπειες.

Εν κατακλείδι γίνεται σαφές ότι αποτελεί επιτακτική ανάγκη η επιτάχυνση της διαδικασίας της κρατικής υιοθεσίας, προκειμένου να δοθεί προβάδισμα στην κάλυψη των αναγκών των παιδιών, που βρίσκονται για μεγάλο χρονικό διάστημα σε Ιδρύματα.

για να αναζητήσετε το άρθρο πατήστε εδώ:

Κατερίνα Φραγκάκη: Εξίσωση για δυνατούς λύτες η υιοθεσία στην Ελλάδα

Άρθρο της Κατερίνας Φραγκάκη για τις υφιστάμενες ρυθμίσεις στο in.gr

Όχι στις «αλά καρτ» ρυθμίσεις οφειλών

Το γεγονός ότι ένας στους δύο φορολογούμενους έχει ανοιχτούς λογαριασμούς με την εφορία λόγω ληξιπροθέσμων οφειλών, καθιστά περισσότερο από ποτέ αναγκαία την ρύθμιση των οφειλών όλων των φορολογούμενων χωρίς εξαιρέσεις και αυστηρά κριτήρια ένταξης

Όχι στις «αλά καρτ» ρυθμίσεις οφειλών | in.gr

Η εκτόξευση των ληξιπρόθεσμων χρεών σε εφορία και ασφαλιστικά ταμεία έφερε πολλούς φορολογούμενους αντιμέτωπους με τα μέτρα αναγκαστικής εκτέλεσης αλλά και τις ποινικές διώξεις όταν τα χρέη υπερβαίνουν τις 100.000 ευρώ.  Η μοναδική λύση για την αποφυγή των επαχθών αυτών συνεπειών είναι η ρύθμιση των χρεών.

Όλοι οι φορολογούμενοι έχουν την δυνατότητα να ρυθμίσουν τις οφειλές τους σε 12 μηνιαίες δόσεις ενώ εάν τα χρέη προέρχονται από έκτακτη φορολογία (π.χ. κληρονομιά) έως και σε 24 μηνιαίες δόσεις. Η υπαγωγή στη ρύθμιση αυτή προϋποθέτει την υποβολή υπεύθυνης δήλωσης στην οποία ο οφειλέτης θα πρέπει να αναφέρει αναλυτικά στοιχεία για την εισοδηματική και περιουσιακή του κατάσταση.

Πλην όμως η πάγια ρύθμιση δεν επιλύει ουσιαστικά το πρόβλημα για όλους τους φορολογουμένους που χρωστούν, διότι είναι ουτοπικό να υπαχθεί κάποιος σε μια ρύθμιση την οποία δεν θα δύναται να ακολουθήσει.

Πρέπει να επισημανθεί ότι η ρύθμιση των 120 δόσεων εφαρμόζεται μόνο για τους ελεύθερους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις, με αποτέλεσμα έως και σήμερα να εξαιρούνται μισθωτοί, άνεργοι, επιχειρηματίες που έκλεισαν την επιχείρηση τους και συνταξιούχοι.

Επιπροσθέτως η ρύθμιση των 120 δόσεων η οποία διεξάγεται μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους δεν είναι οριζόντια, αλλά ορίζεται με βάσει εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια, ενώ παράλληλα λαμβάνεται υπόψη το σύνολο των οφειλών προς το δημόσιο τα ασφαλιστικά ταμεία και τις Τράπεζες, προκειμένου να οριστεί ο αριθμός των δόσεων.

Σημειώνεται δε, ότι η οφειλή, μετά το «κούρεμα» προστίμων και προσαυξήσεων, πρέπει να είναι έως 8 φορές μεγαλύτερη του ετήσιου εισοδήματος του οφειλέτη ενώ η συνολική αξία των περιουσιακών του στοιχείων να είναι μικρότερη από το 25πλασιο του χρέους.

Το γεγονός ότι ένας στους δύο φορολογούμενους έχει ανοιχτούς λογαριασμούς με την εφορία λόγω ληξιπροθέσμων οφειλών, καθιστά περισσότερο από ποτέ αναγκαία την ρύθμιση των οφειλών όλων των φορολογούμενων χωρίς εξαιρέσεις και αυστηρά κριτήρια ένταξης.

Ο μεγάλος δε αριθμός δόσεων δίδει ουσιαστικά στον οφειλέτη τη δυνατότητα να είναι συνεπής στη ρύθμιση και για αυτό το λόγο είναι αναγκαίο να υπάρξει οριζόντια ρύθμιση των 120 δόσεων για όλους τους οφειλέτες, ενώ για υψηλές οφειλές να ορίζεται μεγαλύτερος αριθμός δόσεων, ώστε να γεμίσουν τα ταμεία του Δημοσίου, να δοθεί ώθηση στην ανάπτυξη της οικονομίας, αλλά ταυτόχρονα να διασωθούν τα περιουσιακά στοιχεία των οφειλετών.  Ο αριθμός των δόσεων θα πρέπει να είναι αποτέλεσμα της πραγματικής οικονομικής κατάστασης του οφειλέτη.

Η Κατερίνα Φραγκάκη είναι Δικηγόρος Παρ’ Αρείω Πάγω

για να αναζητήσετε το άρθρο πατήστε εδώ :

https://www.in.gr/2018/10/25/apopsi/oxi-stis-ala-kart-rythmiseis-ofeilon/

ΛΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΜΙΣΘΩΤΟΥΣ , ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥΣ ΚΑΙ ΑΝΕΡΓΟΥΣ ΓΙΑ ΡΥΘΜΙΣΗ ΧΡΕΩΝ

Ένας μισθωτός ή συνταξιούχος που έχει χρέη σε Τράπεζα, ασφαλιστικά ταμεία και δημόσιο, τι λύσεις έχει για να ρυθμίσει τα χρέη του;

Υπάρχει ο αναθεωρημένος Νόμος Κατσέλη (Ν.Σταθάκη), που είναι κατά βάση, η δικαστική οδός. Υπάρχουν όμως και αντίθετες αποφάσεις που βγάζουν τα χρέη αυτά εκτός ρύθμισης.

Ποιο κριτήριο λαμβάνεται υπόψη από τα δικαστήρια; Στο αναθεωρημένο πλαίσιο τέθηκε το κριτήριο της προστασίας του ύψους των εισοδημάτων του οφειλέτη που προσδιορίζεται από τον στατιστικό δείκτη των Εύλογων Δαπανών Διαβίωσης (ΕΔΔ).

Παράδειγμα: Με βάση τις ΕΔΔ μία οικογένεια με ένα παιδί χρειάζεται κατά μέγιστο 1440 ευρώ για να διαβιώνει, ποσό που προσαυξάνεται κατά 280 ευρώ για κάθε πρόσθετο τέκνο. Το ύψος των ΕΔΔ προσαυξάνεται κατά το ποσό του ενοικίου και των ιατρικών δαπανών

 

Ένας άνεργος ή συνταξιούχος που δεν έχει  κύρια κατοικία πως προστατεύεται;

Ο αναθεωρημένος «Νόμος Κατσέλη» («Νόμος Σταθάκη»), ιδίως σε περιπτώσεις οφειλετών που δεν έχουν κύρια κατοικία και ανεπαρκή περιουσιακά στοιχεία (υπολογίζεται ότι είναι το 80% των περιπτώσεων των κατόχων καταναλωτικών δανείων-πιστωτικών καρτών), μπορεί να αποδειχτεί ιδιαίτερα ευεργετικός, εξασφαλίζοντας ελάχιστες δόσεις, στο επίπεδο της διαφοράς των εισοδημάτων του αιτούντος μείον τις εύλογες δαπάνες διαβίωσης.

Ο Νόμος δίνει τη δυνατότητα στον δικαστή να διατάξει μηδενικές δόσεις ή ελάχιστη δόση 40 ευρώ για μία τριετία. Μετά την τριετία και αν δεν έχει βελτιωθεί η οικονομική κατάσταση του αιτούντος μπορεί να αποφασιστεί οριστική ή σημαντική διαγραφή χρεών. Το ύψος της διαγραφής προσδιορίζεται από τον δικαστή και η νομολογία ως τα τώρα μας έχει συνηθίσει σε σημαντικές διαγραφές οφειλών.

Τι θα συμβεί στον μισθωτό ή συνταξιούχο που δεν έχει επαρκή περιουσιακά στοιχεία;

Προσδιορίζονται με την απόφαση μηνιαίες καταβολές μικρού ύψους ή και μηδενικές. Ο Νόμος έχει ειδικές ευεργετικές διατάξεις και για όσους έχουν μικροοφειλές κάτω των 20 χιλιάδων ευρώ και μηδενικά εισοδήματα. Σύμφωνα με τις διατάξεις του Νόμου είναι υποχρεωτικό να οριστούν δόσεις αποπληρωμής στο επίπεδο της διαφοράς των εισοδημάτων από το ύψος των ευλόγων δαπανών διαβίωσης και παράλληλα να επιδικαστεί σημαντική ή πλήρης διαγραφή του υπολοίπου των οφειλών για είτε κατόπιν τριών ετών για όσους έχουν ανεπαρκή εισοδήματα ή μετά από 18 μήνες για όσους οφείλουν κάτω από 20.000 ΕΥΡΩ.

 

Υπάρχει δυνατότητα για εξωδικαστική επίλυση;

H αίτηση υπαγωγής στον Νόμο δεν συνεπάγεται οτι ο συμβιβασμός με τους πιστωτές θα γίνει στα δικαστήρια. Υπάρχει η δυνατότητα να επέλθει συμβιβασμός πολύ νωρίτερα απο τη Δίκη, στο προδικαστικό στάδιο. Σε αυτή την περίπτωση αναγνωρίζεται ο συμβιβασμός και δεν διεξάγεται η Δίκη.

 

Τι συμβαίνει όταν ένας μισθωτός ή συνταξιούχος έχει οφειλές στο δημόσιο και ασφαλιστικά ταμεία;

Αν υπάρχουν οφειλές σε ασφ.ταμεία, προμηθευτές, ΟΤΑ, ΔΕΚΟ και τράπεζες πρέπει να ενταχθεί στον Ν.Κατσέλη. Όμως αν έχεις αποτανθεί πρώτα σε εξωδικαστικούς κρατικούς (Συνήγορος του Καταναλωτή) ή ιδιωτικούς φορείς θα έχεις περισσότερα εφόδια στο δικαστήρια. Σε κάθε περίπτωση αν αυτές οι ενέργειες έχουν γίνει και απέβησαν άκαρπες ή αν ο χρόνος δεν επιτρέπει να ακολουθηθεί αυτή η οδός ο οφειλέτης μπορεί να κάνει αίτηση υπαγωγής στις ευεργετικές διατάξεις του Νόμου χωρίς να κάνεις χρήση αυτών.

 

Αντισυνταγματικότητα νόμου:

Εκτός «νόμου Κατσέλη» βγάζουν τα δικαστήρια οφειλές ιδιωτών προς εφορία και ασφαλιστικά ταμεία παρότι έχουν περιέλθει σε αδυναμία πληρωμής, κρίνοντας αντισυνταγματική τη ρύθμιση του ν. 43362015  που δίνει τη δυνατότητα να συμπεριληφθούν στα υπό ρύθμιση χρέη και αυτά προς εφορία και ασφαλιστικά ταμεία.

Ως προς τις φορολογικές οφειλές :

Τα δικαστήρια στην πλειονότητα τους δεν εντάσσουν τα χρέη στην εφορία λόγω αντισυνταγματικότητας, καθότι δεν πρέπει να υφίσταται διαφορετική μεταχείριση των πολιτών αλλά ίση φορολογική επιβάρυνση όλων. Το άρθρο 4 παρ 5 του Συντάγματος ορίζει ότι οι φορολογικοί νόμοι δεν μπορούν να προβαίνουν σε αδικαιολόγητες διακρίσεις ή να επιβαρύνουν δυσανάλογα ή υπέρμετρα ορισμένους πολίτες. Η αρχή της ισότητας επιβάλλει ίση μεταχείριση.

Εξαίρεση: Μόνο στοιχεία διαφορετικής μεταχείρισης είναι η προστασία των αναπήρων , των πασχόντων και των απόρων.

 

Ως προς τα ασφαλιστικά χρέη:

Το βασικό επιχείρημα είναι ότι μια πιθανή διαγραφή στερεί από τον οφειλέτη ασφαλιστικό χρόνο και κατά συνέπεια του κλείνει την πόρτα προς τη συνταξιοδότηση. Στην πράξη, μια πιθανή ένταξη των ασφαλιστικών οφειλών θα μπορούσε να οδηγήσει, σε διαγραφή ετών ασφάλισης, με συνέπεια να στερούν από τον οφειλέτη το δικαίωμα συνταξιοδότησης.

 

 

Ποια είναι η λύση;

Αναμένουμε νομοθετική διάταξη για τη ρύθμιση των χρεών αυτών σε δόσεις για μισθωτούς και συνταξιούχος.

Λόγω αυτής της τάσης της νομολογίας είναι απαραίτητή  η ένταξη των χρεών αυτών και για μισθωτούς και συνταξιούχος στη ρύθμιση των 120 δόσεων.

Στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του εξωδικαστικού συμβιβασμού ρύθμισης οφειλών, θα πρέπει να προσφεύγουν όλοι  όχι μόνο οι ελεύθεροι επαγγελματίες, οι αγρότες και οι επιχειρήσεις .

Οι ρυθμίσεις πρέπει να περιλαμβάνουν «κούρεμα» τόκων, προστίμων και προσαυξήσεων, καθώς και επιμήκυνση της εναπομείνασας οφειλής έως 120 δόσεις, ανάλογα με το ύψος της οφειλής και του εισοδήματος του οφειλέτη.

 

 

 

1 18 19 20 21 22 24