Αικατερίνη Φραγκάκη: Η βία κατά των γυναικών ως η πλέον ειδεχθής παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων

Το πρώτο νομικά δεσμευτικό διεθνές κείμενο που θέτει κριτήρια για την πρόληψη της έμφυλης βίας είναι η Σύμβαση της Κωνσταντινούπολης που αποτελεί ένα νομικό εργαλείο που θέτει υποχρεώσεις στα κράτη για τη διαχείριση της έμφυλης και της ενδοοικογενειακής βίας.

NEWSROOM icon

NEWSROOM 10.08.2022 | 07:00

Αικατερίνη Φραγκάκη: Η βία κατά των γυναικών ως η πλέον ειδεχθής παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων dikastiko

DIKASTIKO.GR / ΑΡΘΡΑ / Αικατερινη Φραγκακη: Η βια κατα των γυναικων ως η πλεον ειδεχθής παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων https://www.dikastiko.gr/articles/katerina-fragkaki-i-via-kata-ton-gynaikon-os-i-pleon-eidechthis-paraviasi-ton-anthropinon-dikaiomaton/

Η βία κατά των γυναικών είναι η πλέον ειδεχθής και διαδεδομένη παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων σε παγκόσμιο επίπεδο και αποτελεί αδιαμφισβήτητη ανάγκη η ουσιαστική και αποτελεσματική συμβολή της πολιτείας στην ενίσχυση των θυμάτων έμφυλης βίας .

Σε όλες τις έννομες τάξεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης η ισότητα των φύλων έχει θεσμοθετηθεί ως θεμελιώδες και αδιαμφισβήτητο ανθρώπινο δικαίωμα. Στο ισχύον ελληνικό Σύνταγμα η ισότητα των φύλων κατοχυρώνεται με το άρθρο 4 παρ. 2 του Συντάγματος, σύμφωνα με το οποίο οι Έλληνες και οι Ελληνίδες έχουν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις. Επιπλέον στο άρθρο 116 παρ. 2 του Συντάγματος αναφέρεται ότι δεν αποτελεί διάκριση λόγω φύλου η λήψη θετικών μέτρων για τη προώθηση της ισότητας μεταξύ ανδρών και γυναικών. Το Κράτος μεριμνά για την άρση των ανισοτήτων που υφίστανται στην πράξη ιδίως σε βάρος των γυναικών.

Η βία κατά των γυναικών αποτελεί παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων τους και ακραία μορφή διάκρισης, η οποία πηγάζει από τις ανισότητες μεταξύ των φύλων και συμβάλλει στη διατήρηση και την ενίσχυσή τους. Η ισότητα μεταξύ ανδρών και γυναικών αποτελεί θεμελιώδη αξία και στόχο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που αναγνωρίζεται από τις συνθήκες [άρθρα 2 και 3 της Συνθήκης για την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΣΕΕ), άρθρο 8 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΣΛΕΕ)] και από τον Χάρτη των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (άρθρο 23). Ο Χάρτης αναγνωρίζει επίσης το δικαίωμα στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια, το δικαίωμα στη ζωή και το δικαίωμα στην ακεραιότητα του προσώπου και απαγορεύει την απάνθρωπη ή εξευτελιστική μεταχείριση, καθώς και όλες τις μορφές δουλείας και αναγκαστικής εργασίας (άρθρα 1 έως 5 του Χάρτη). Η προστασία των γυναικών από τη βία αποτελεί επίσης υποχρέωση που προβλέπεται από τη σύμβαση του ΟΗΕ για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρίες της οποίας η ΕΕ είναι συμβαλλόμενο μέρος μαζί με τα κράτη μέλη της ΕΕ, η δε Επιτροπή των Ηνωμένων Εθνών για την παρακολούθηση της εφαρμογής της σύμβασης συνέστησε την επικύρωση της Σύμβασης του Συμβουλίου της Ευρώπης από την ΕΕ ως ένα πρώτο βήμα για την καταπολέμηση της βίας κατά των γυναικών και των κοριτσιών με αναπηρίες.

Το πρώτο νομικά δεσμευτικό διεθνές κείμενο που θέτει κριτήρια για την πρόληψη της έμφυλης βίας είναι η Σύμβαση της Κωνσταντινούπολης που αποτελεί ένα νομικό εργαλείο που θέτει υποχρεώσεις στα κράτη για τη διαχείριση της έμφυλης και της ενδοοικογενειακής βίας. Η Σύμβαση εγγυάται την ισότιμη προστασία και το δικαίωμα όλων των γυναικών (ανεξαρτήτως κοινωνικής τάξης, εθνικότητας/εθνότητας, φυλής, σεξουαλικού προσανατολισμού, ταυτότητας φύλου, γλώσσας, πολιτισμικών χαρακτηριστικών, θρησκείας, νομικού καθεστώτος, κ.λπ.), σε ουσιαστικά μέτρα προστασίας, υποστήριξης και αποκατάστασης και κοινωνικής επανένταξης (υπηρεσίες υγείας, στέγαση, κοινωνική και δικαστική βοήθεια, εκπαίδευση, απασχόληση, συμβουλευτική υποστήριξη και νομική βοήθεια).

Στην πράξη όμως οι αγώνες των γυναικών δεν έχουν πλήρως δικαιωθεί και τα θύματα έμφυλης βίας ολοένα και αυξάνονται. Οι επαγγελματικές διακρίσεις αλλά και οι περιπτώσεις σεξουαλικών παρενοχλήσεων που γίνονται στο χώρο εργασίας τους, αλλά και η κακοποίηση των γυναικών στο οικογενειακό και εργασιακό τους περιβάλλον μας υπενθυμίζουν ότι η γυναίκα βρίσκεται σε δυσμενή θέση και πολλές φορές νιώθει πλήρως απροστάτευτη. Τα θύματα πολύ σπάνια καταγγέλλουν τον δράστη και παραμένουν στην σιωπή τους γιατί νιώθουν απροστάτευτα,με αποτέλεσμα να οδηγούμαστε, σήμερα σε τόσες πολλές περιπτώσεις κακοποιήσεων γυναικών αλλά και γυναικοκτονιών.

Αικατερίνη Φραγκάκη, Δικηγόρος Παρ’ Αρείω Πάγω https://www.dikastiko.gr/articles/katerina-fragkaki-i-via-kata-ton-gynaikon-os-i-pleon-eidechthis-paraviasi-ton-anthropinon-dikaiomaton/

Επίσης διαβάστε: https://www.fragkaki.gr/cat/media/poiniko-dikaio/

Οδηγός για τη ρύθμιση των δανείων: Τα προγράμματα που προτείνουν οι τράπεζες -H Κ. Φραγκάκη στο enikos.gr

Οι δανειολήπτες πρέπει να γνωρίζουν ότι είναι η κατάλληλη περίοδος για τη διαπραγμάτευση με τις τράπεζες και τη ρύθμιση των δανείων.

Από την έναρξη της πανδημίας, έως και σήμερα, οι τράπεζες έχουν ήδη ρυθμίσει μεγάλο αριθμό δανείων, προχωρώντας και σε διαγραφές τόκων και κεφαλαίου.

Γράφει η δικηγόρος, Κατερίνα Φραγκάκη

Μάλιστα, οι τράπεζες πάντα στο τέλος της χρονιάς προχωρούν σε καλές ρυθμίσεις, θα πρέπει όμως ο δανειολήπτης μέσω του πληρεξούσιου δικηγόρου του να πιέζει δραστικά με συνεχόμενα αιτήματα για να λάβει την αναμενόμενη απάντηση.

Οι τράπεζες και ειδικά τα funds φαίνεται ότι έχουν σοβαρά προβλήματα στη διαχείριση των αιτημάτων που λαμβάνουν, με αποτέλεσμα να μην απαντούν σε πολλά αιτήματα, γι’ αυτό οι δανειολήπτες δεν θα πρέπει να απογοητεύονται, αλλά να συνεχίζουν την προσπάθεια ρύθμισης.

Τις περισσότερες φορές αρχικά προτείνουν στους δανειολήπτες να ενταχθούν σε βραχυπρόθεσμα όμως υπάρχουν και αρκετά μακροπρόθεσμα προγράμματα ρυθμίσεων που γίνονται στη παρούσα περίοδο .

Σε προτεραιότητα τίθενται τα κόκκινα δάνεια που έχουν χαρακτηριστεί ως αβέβαιης είσπραξης, αλλά και για τις περιπτώσεις που έχουν ενταχθεί στον Νόμο Κατσέλη και εκκρεμεί η εκδίκαση των υποθέσεων, ενώπιον των κατά τόπους Ειρηνοδικείων.

Για να ξεκινήσει λοιπόν η διαδικασία, η τράπεζα σε κάποιες περιπτώσεις προτρέπει το δανειολήπτη σε ρύθμιση ή ο ίδιος ο δανειολήπτης κάνει πρόταση καταθέτοντας αίτηση, συνοδευόμενη με τα περιουσιακά και οικονομικά στοιχεία του.

Οι δανειολήπτες πρέπει να καταθέσουν τα εκκαθαριστικά και το Ε1 των δύο τελευταίων ετών, καθώς και δηλώσεις ΦΠΑ και Ε3 (όταν πρόκειται για επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες) καθώς και τα ΕΝΦΙΑ και Ε9, ώστε η τράπεζα να διαπιστώσει το πρόβλημα ρευστότητας που αντιμετωπίζει το φυσικό πρόσωπο ή η επιχείρηση αλλά και την τρέχουσα περιουσιακή κατάσταση.

Η αίτηση αυτή εξετάζεται από την αρμόδια επιτροπή, η οποία αξιολογεί την οικονομική και περιουσιακή κατάσταση, βάσει όλων των στοιχείων που προσκομίστηκαν, αλλά και των δεδομένων που η Τράπεζα, είτε διαθέτει, είτε συλλέγει από βάσεις δεδομένων οικονομικής συμπεριφοράς, όπως η ΤΕΙΡΕΣΙΑΣ Α.Ε. , αφού γίνει η άρση απορρήτου.

Ταυτόχρονα λαμβάνονται υπόψη εφόσον υποδειχθούν απο τον δανειολήπτη τα προσωπικά και οικογενειακά έξοδα του, αλλά και τα προβλήματα υγείας του δανειολήπτη.

Ποια προγράμματα ρυθμίσεων προτείνουν οι τράπεζες

Α) Βραχυπρόθεσμα προγράμματα κλιμακωτής επαναφοράς

Οι βραχυπρόθεσμες λύσεις συνίστανται σε ρύθμιση ενός ή δύο ετών με την καταβολή της μισής μηνιαίας δόσης, εκ της ο οποίας ο δανειολήπτης θα καταβάλει το σύνολο των τόκων για ολόκληρη τη δόση και θα πληρώνει μέρος της δόσης στο τμήμα καταβολής του κεφαλαίου.

Σε μερικές περιπτώσεις που ο δανειολήπτης έχει υποστεί κατακόρυφη μείωση εισοδήματος η τράπεζα προτείνει στον δανειολήπτη μηδενική δόση για κάποιο διάστημα και μετά καταβολή της μισής δόσης.

Σε αυτές τις περιπτώσεις η επαναφορά στην δόση που κατέβαλε ο δανειολήπτης είναι κλιμακωτή και θα εξαρτάται πάντα από την μείωση του εισοδήματος και τη δυνατότητα ρευστότητας που έχει.

Β) Μακροπρόθεσμα προγράμματα με επιμήκυνση και διαγραφή τόκων και κεφαλαίου.

Οι μακροπρόθεσμες λύσεις συνίστανται σε μια μόνιμη ρύθμιση του δανείου είτε με επιμήκυνσή της λήξης του και καταβολή μικρότερης δόσης ή διαγραφή τόκων ή και κεφαλαίου.

Το ποσοστό διαγραφής εξαρτάται από την ύπαρξη εμπράγματης εξασφάλισης, καθώς η Τράπεζα υπολογίζει την εμπορική αξία του ακινήτου για να κάνει την πρόταση. Σε περιπτώσεις που δεν υφίσταται εμπράγματη εξασφάλιση, τότε τη Τράπεζα θα προτείνει υψηλό κούρεμα τόκων και κεφαλαίου.

Η επιμήκυνση της διάρκειας εξαρτάται την ηλικία του δανειολήπτη και φτάνει έως 25 έτη, χωρίς να υπερβαίνει το χρονικό της διάστημα το 80ό έτος του δανειολήπτη, εκτός κι αν υπάρχει μικρότερος ηλικιακά εγγυητής.

Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να γίνει σαφές ότι είναι η κατάλληλη περίοδος για τη ρύθμιση των δανείων, καθώς παράλληλα τρέχουν και οι 240-420 δόσεις για τη ρύθμιση όλων των οφειλών με τον Ν. 4738/2020 και ο νέος πτωχευτικός κώδικας.

ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΛΟΓΩ ΚΟΡΩΝΟΙΟΥ ΓΙΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΣΥΜΦΩΝΑ (Υ.Α 12998/232 ΦΕΚ 1078/Β/28-3-2020) ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ :

ΠΟΙΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΘΑ ΛΑΒΟΥΝ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ;

*Εργαζόμενοι με σύμβαση ορισμένου χρόνου, σε επιχειρήσεις που έχουν κλείσει είναι δικαιούχοι της αποζημίωσης

*Εργαζόμενοι με σύμβαση ορισμένου χρόνου σε πληττόμενες επιχειρήσεις μπορεί να τεθούν σε αναστολή και να είναι δικαιούχοι

*Απαγόρευση απολύσεων από 18-3-2020 για όσες επιχειρήσεις έχουν κλείσει ή όσες βρίσκονται στους ΚΑΔ

*Όσοι εργαζόμενοι πριν το κλείσιμο της επιχείρησης έκαναν χρήση άδειας άνευ αποδοχών, αναστέλλεται για να λάβουν την αποζημίωση των 800 ευρώ

ΠΟΙΑ Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΛΗΨΗ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΡΓΟΔΟΤΕΣ;

*Οι εργοδότες οφείλουν να υποβάλλουν υπεύθυνη δήλωση στο ΠΣ Εργάνη

ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ ΕΡΓΟΔΟΤΩΝ

Πρώτη φάση

*Δηλώσεις: έως 10 Απριλίου

*Διορθώσεις: 11,12,13 Απριλίου

*Καταβολή επιδόματος: 15,16,17 Απριλίου

Δεύτερη φάση

*Δηλώσεις: από 11 έως 20 Απριλίου

*Διορθώσεις: 21,22,23 Απριλίου

*Καταβολή επιδόματος: 27,28,29,30 Απριλίου

Τρίτη φάση

*Δηλώσεις: από 21 έως 30 Απριλίου

*Διορθώσεις: 1,2,3 Μαΐου

*Καταβολή επιδόματος: 5-7 Μαΐου

Τι πρέπει να δηλώσουν:

* τους εργαζόμενους που έχουν τεθεί σε αναστολή.

*τους παραιτηθέντες και απολυθέντες από 1 έως 20 Μαρτίου

*Κοινοποίηση της δήλωσης εγγράφως ή με mail στους εργαζομένους.

*Εάν ο εργοδότης αγνοήσει την άνω υποχρέωση του, θα εκπέσει από τις ευνοϊκές φορολογικές ρυθμίσεις.

ΠΟΤΕ ΘΑ ΓΙΝΕΙ Η ΚΑΤΑΒΟΛΗ 800 ΕΥΡΩ ;

*15, 16 και 17 Απριλίου το πρώτο κύμα πληρωμών

*Διορθώσεις: 21,22 και 23 Απριλίου

*25,26 και 27 Απριλίου θα γίνει το δεύτερο κύμα πληρωμών  

*5,6 και 7 Μαΐου τρίτο κύμα πληρωμών

ΠΟΙΑ Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΛΗΨΗ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ;

*Από 1-4-2020 έως 10-04-2020 οφείλουν να υποβάλλουν δήλωση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του υπουργείου Εργασίας (supportemployees.yeka.gr)

Τι πρέπει να συμπεριλάβουν στην αίτηση:

Α) τον αριθμό πρωτοκόλλου της δήλωσης του εργοδότη.

Β) τα προσωπικά τους στοιχεία

Γ) το ΙΒΑΝ προσωπικού λογαριασμού

Δ) τα στοιχεία μίσθωσης και εκμισθωτή, ώστε να λάβουν την έκπτωση μισθώματος κύριας κατοικίας.

– Η υποβολή της υπεύθυνης δήλωσης πραγματοποιείται ως εξής :

Την 1/4/2020 όσων εργαζομένων το ΑΦΜ λήγει σε 1

Την 2/4/2020 όσων εργαζομένων το ΑΦΜ λήγει σε 2

Την 3/4/2020 όσων εργαζομένων το ΑΦΜ λήγει σε 3

Την 4/4/2020 όσων εργαζομένων το ΑΦΜ λήγει σε 4

Την 5/4/2020 όσων εργαζομένων το ΑΦΜ λήγει σε 5

Την 6/4/2020 όσων εργαζομένων το ΑΦΜ λήγει σε 6

Την 7/4/2020 όσων εργαζομένων το ΑΦΜ λήγει σε 7

Την 8/4/2020 όσων εργαζομένων το ΑΦΜ λήγει σε 8

Την 9/4/2020 όσων εργαζομένων το ΑΦΜ λήγει σε 9

Την 10/4/2020 όσων εργαζομένων το ΑΦΜ λήγει σε 0.

ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΛΗΤΤΟΜΕΝΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ;

*Οι πληττόμενες προσδιορίζονται βάσει ΚΑΔ κύριας ή δευτερογενούς, ανάλογα με τα ακαθάριστα έσοδα του έτους 2018.

*Έχουν τη δυνατότητα να αναστείλουν τη σύμβαση εργασίας για όλους ή ένα μέρος των μέρος των εργαζομένων

*Οι εργοδότες μπορούν να κάνουν χρήση του μέτρου από 21-3-2020 έως 20-4-2020

Παράδειγμα:

Ένας εργοδότης μπορεί να θέσει τμηματικά τους εργαζομένους του σε αναστολή. Για παράδειγμα μπορεί να θέσει από τους 10 εργαζόμενους που απασχολεί, τους 5 στις 30/3 και τους υπόλοιπους στις 18-4-2020.

ΓΙΑ ΠΟΣΟ ΙΣΧΥΕΙ Η ΑΝΑΣΤΟΛΗ;

*Η διάρκεια της αναστολής προσδιορίζεται στις 45 ημέρες.  

*Μετά την άρση της αναστολής, για άλλες 45 ημέρες, ο εργοδότης έχει υποχρέωση να διατηρήσει τους ΙΔΙΟΥΣ εργαζομένους με τους ΙΔΙΟΥΣ όρους εργασίας  

ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΗΛΕΡΓΑΣΙΑ;

*Για όσους έχει ανασταλεί η εργασία, μπορούν να εργάζονται με καθεστώς τηλεργασίας με επιπλέον αμοιβή

* Η τηλεργασία θα πρέπει υποχρεωτικά να δηλωθεί στο ΠΣ Εργάνη αλλιώς υπάρχει πρόστιμο.

ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ Η ΑΠΟΛΥΣΗ;

*Απαγόρευση απόλυσης μόνον εάν ο εργοδότης κάνει χρήση του μέτρου της αναστολής έστω και για έναν 1 εργαζόμενο

ΟΤΑΝ Ο ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΣ ΛΑΜΒΑΝΕΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΜΙΣΘΟ ΑΠΟ ΤΑ 800 ΕΥΡΩ ΟΦΕΙΛΕΙ ΝΑ ΔΟΘΕΙ Η ΔΙΑΦΟΡΑ;

*Ο εργοδότης, αν επιθυμεί μπορεί να αποδώσει τη διαφορά της αμοιβής από τα 800 ευρώ . Μόνο στην περιπτωση της τηλεργασίας ο εργοδότης υποχρεούται να δώσει επιπλέον αμοιβή.

*ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ

ΣΕ ΔΥΟ ΕΡΓΟΔΟΤΕΣ ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ;

*Ο εργαζόμενος θα λάβει μόνο μια φορά την αποζημίωση ειδικού σκοπού ακόμη αν έχουν κλείσει και οι δύο επιχειρήσεις

*Εάν ο εργαζόμενος λαμβάνει από την μια επιχείρηση μισθό δεν δικαιούται την αποζημίωση  

ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΕΡΓΟΥΣ΄΄

*Παράταση της επιδότησης για δύο μήνες, εφόσον εκείνη έληξε στο πρώτο τρίμηνο του 2020.

*Ο άνεργος δεν απαιτείται να προβεί σε καμία ενέργεια (υποβολή αίτησης, δήλωσης κτλ).

*Η παράταση θα γίνει αυτόματα.

Τι αλλαγές φέρνει το νέο ασφαλιστικό νομοσχέδιο αλλά και τι διεκδικούν οι συνταξιούχοι με την πιλοτική δίκη;

Κατερίνα Φραγκάκη: Τι αλλαγές φέρνει το νέο ασφαλιστικό νομοσχέδιο αλλά και τι διεκδικούν οι συνταξιούχοι με την πιλοτική δίκη;

Newsroom

Της Κατερίνας Φραγκάκη*

To νέο ασφαλιστικό νομοσχέδιο φέρνει τις κάτωθι αλλαγές:

  • Αυξάνονται οι συντάξεις για όσους εργάζονται πάνω από 30 χρόνια.
  • Αυξάνεται κατά 50% ο συντελεστής ανταπόδοσης για όσους εργάζονται πάνω από 40 ετών
  • Αυξάνονται μεσοσταθμικά κατά 99,5 ευρώ όλες οι επικουρικές συντάξεις όταν το σύνολο κύριας και επικουρικής σύνταξης ξεπερνά τα 1.300 ευρώ
  • Οι εργαζόμενοι συνταξιούχοι θα χάνουν το 30% της σύνταξης τους από το 60% που χάνουν σήμερα
  • Νέες εισφορές για ελεύθερους επαγγελματίες από 220 έως 576 ευρώ.
  • Μειώνονται οι ασφαλιστικές εισφορές κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες μέχρι το 2023
  • Δεν θα πληρώνουν ασφαλιστικές εισφορές όσοι μισθωτοί έχουν μπλοκάκια και οι εισφορές τους καλύπτονται από την μισθωτή τους εργασίας. Ουσιαστικά δεν θα επιβαρύνονται με ασφαλιστικές εισφορές όσοι έχουν μεικτός μισθό πάνω από 780 ευρώ.

Την Παρασκευή 10/1/2020 δικάστηκε με την ιδιαίτερη διαδικασία του άρθρου 1 του Ν.3900/2010 για τη δίκη -πιλότο, το ΣτΕ, υπό τη μείζονα σύνθεσή του λόγω της σπουδαιότητας της υπόθεσης, για να  κρίνει από μηδενική βάση τα νομικά ζητήματα που κρίθηκαν με τις αποφάσεις 2287/2015 και 2288/2015, οι οποίες αναγνώρισαν το δικαίωμα των συνταξιούχων να διεκδικήσουν αναδρομικά περικοπές που επιβλήθηκαν με τους μνημονιακούς νόμους του 2012 (ν. 4051/12 και 4093/12).

Ειδικότερα το ΣΤΕ θα αποφασίσει:

*Για τα αναδρομικά από περικοπές σε κύριες και επικουρικές συντάξεις που έγιναν από το 2012 και μετά

*Για τα αναδρομικά από την κατάργηση των δώρων από το 2013 και μετά

*Για την περίοδο 1/1/2013 έως 9/6/2015: 8,742 δισ. ευρώ για τις κύριες και 1,948 δισ. ευρώ για τις επικουρικές

Σύνολο: 10,690 δισ. ευρώ

*Για την περίοδο 10/6/2015 έως 11/5/2016: 3,262 δισ. ευρώ για τις κύριες και 723 εκατ. ευρώ για τις επικουρικές

Σύνολο: 3,985 δισ. ευρώ

*Για την περίοδο 12/5/2016 έως 31/12/2018: 9,471 δισ. ευρώ για τις κύριες και 2,109 δισ. ευρώ για τις επικουρικές

Σύνολο: 11,580- δισ. ευρώ

Σύνολο αναδρομικών που διεκδικούνται: 26,25 δισ. ευρώ

*Δικηγόρος παρ’ Αρείω ΠάγωΕτικέτες:αλλαγέςΑσφαλιστικόασφαλιστικό νομοσχέδιοπιλοτική δίκηΣυνταξιούχοι

Newsroom
1 2